söndag 25 maj 2014

Självbevattnande majonnäshink

Den sista självbevattnande krukan jag gjort är kanske den jag är mest förtjust i. Den här består av en majonnäshink, en sillhink och en burk som det varit grönsaksbuljong i. Det enda som kostat pengar är alltså pvc-röret! Och när jag tänker efter så undrar jag om inte den här faktiskt kommer att funka bäst också...

Ett styck buljongburk perforeras likt en schweizerost.
 Jag klippte ett hål i botten på sillburken med en sekatör och petade ner den perforerade burken. 
 Sen borrade jag hål för pvc-röret som används för att fylla behållaren.
 Hela rasket placerades i botten på en majonnäshink och sen var det bara att fylla på med jord. Jorden i själva buljongburken var jag noga med att pressa ihop ganska mycket. Än så länge finns det inget mer än jord i krukan men snart ska en aubergine-planta få flytta in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar