fredag 20 november 2009

Inte alltid ambitiös

Den här veckan har kanske inte varit den mest ambitiösa vad gäller mat. Men man kan inte alltid vara på topp. Häromdagen stod jag villrådig vid frysdisken på och letade efter fiskpinnar. Det fanns potatismos hemma efter en annan seriös middag bestående av korv och mos (wienerkorv och hemlagat mos dock). Men det är inte så himla lätt att vara oambitiös heller. Vad svårt det är att veta vad man får köpa för fisk... Till slut fick jag i alla fall bestämt mig för att köpa den fina produkten Säsongens fiskpinnar. De hade en sån där märkning som kanske betyder något i alla fall... Sen fick man citronarom på köpet men det var väl ok. Själv föredrar jag citron dock, inte någon slags arom... Men men, så kan det vara. För att få i mig någons slags grönsak så stuvade jag lite mangold. Ännu en sak ur frysen också :-)

Ikväll har jag varit lite duktig i alla fall. Vi åt en repris på fiskpinnar och mangold (Daniel gjorde det mesta, jag stuvade bara mangold) men sen har jag i alla fall satt en liten surdeg inför morgondagen. Har inte riktigt bestämt vad det ska bli för bröd av det men det ger sig. På söndag vankas det två sorters soppa och två sorters bröd. Just nu lutar det åt rödbetssoppa och spenatsoppa men jag hinner kanske ändra mig. Och imorgon kväll blir det lammrevben, ska se om jag hittar några skojjiga recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar