tisdag 22 september 2009

Frisk!

Efter att ha varit lite hängig större delen av dagen så kvicknade jag till lite framåt eftermiddagen. Lunchen räddades av att ju var företagsam och slängde in rätt många köttbullar i frysen för ett tag sedan. Köttbullar och makaroner är inte fy skam som snabbmat.

Det tog mig sen hela eftermiddagen att komma på vad jag ville äta. Det slog mig att vi hade några mjöliga potatisar i kylen så jag slog till på säsongens första potatisgratäng. Det var inte så många potatisar så jag drygade ut med en morot. Vardag som det är så blev det mest mjölk och bara en liten skvätt grädde. Lök, purjolök och vitlök piffade till. Den blev inte dum alls! Till detta stekte jag en kycklingfilé med lite spontanblandad grillkrydda nämligen paprika, cayenne, salt och peppar. Den fick steka i rapsolja och en olja smaksatt med karl johan. Det blev inte heller dumt. Jag ångkokade lite blomkål för att tillgodose grönsaksbehovet.

Nu är jag mätt och belåten och tror att jag är frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar