måndag 21 september 2009

Magsjuka

Något som gör en matblogg tämligen ointressant är när man inte lagar mat. Eller äter för den delen. Vi började med att vara borta över helgen och därmed inte laga någon mat själva. Serverade god mat gjorde jag däremot och Daniel fick prova sitt livs första ostron. Gott tyckte han. På måndagen blev Daniel magsjuk och jag flydde fältet och flyttade hem till mor och far i några dagar. Väl hemma igen hann jag faktisk laga squashsoppa en kväll innan jag åkte till Stockholm och spenderade helgen där med magsjuka... Nåja, nu är jag hemma men så mycket matlagning har det inte blivit än. Äter gör jag igen men varken mannagrynsgröt eller fiskbullar är väl så spännande. Till middag blev det i alla fall en god bondomelett på blå mandelpotatis, lök och purjolök och avslutningsvis lite ost på toppen. Imorgon tänkte jag ha återhämtat mig såpass att jag kan äta lite mer, har lite energi att ta igen det kan ju leda till skojjig mat som man inte unnar sig i vanliga fall kanske :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar