måndag 17 augusti 2009

Den där tacopajen

Igår gjorde jag ju en tacopaj som jag aldrig provsmakade. Perfekt när jag kom hem idag och det fanns både paj och överbliven sallad. Att laga min middag tog strax längre tid än att fixa hundens. Han äter torrfoder med ljummet vatten...

Pajen då? Den bestod som jag beskrev igår av en linsröra med taco-kryddning (spiskummin, chili, koriander). Mitt utlåtande är att den blev riktigt jädra bra. Jag försöker ju dra ner på köttätandet här hemma och det här var en rätt som tål att göras igen. Baljväxter är bra saker. Lätta att få tag på, nyttiga och billiga - även i ekologisk tappning!

Idag blir det inga fler köksäventyr förutom att några små mungbönor ska få läggas i blöt för att sen groddas. Köket är rent och städat och ska så få förbli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar