fredag 21 augusti 2009

Jag har gjort den själv!


Idag när jag kom hem från jobbet och ställde ifrån mig min cykel inspekterade jag som vanligt trädgården. Det är några tomater som äntligen börjar ändra färg men både chilin och paprikan är envist gröna. Sen kikade jag till min squash. Hurra! Jag är så stolt, vilken fin tingest!


Nu var jag ju tvungen att hitta på något trevligt med min squash. Resten av middagen var redan planerad så det var förrätt som gällde. Jag tärnade squashen och fräste den med lite hackad vitlök i rapsolja och lät den svalna. Sen tinade jag lite räkor och blandade med squashen och lite crème fraiche. Sen kryddade jag med lite dill och serverade på en rostad brödskiva. Det blev mycket gott!

Till huvudrätt blev det panerad torsk, stuvad mangold och kokt potatis. Inte dumt alls. Mangold är en mycket trevlig grönsak, jag ska se om jag inte kan odla det nästa år.

Nu ska jag dunsa ner i soffan och glufsa i mig lite chips framför friidrotten, är det fredag så är det. Imorgon åker vi norrut för bröllop, gissar att det blir en trevlig middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar