torsdag 27 augusti 2009

Hemodlat, fina grejer det


Idag skulle jag bara fixa mat till mig själv. Daniel hade slängt i sig lite resten innan han drog iväg för öldrickning. Jag har förstått att många människor låter bli att laga mat när de är ensamma, precis som om det inte var någon idé utan sällskap. Så tänker inte jag. Inte nog med att jag är ensam hemma (nåja, Porter är här, det går ingen nöd på mig) ska jag behöva äta dåligt också! Näpp.

Jag började med att vittja tomatplantorna. En röd och
en handfull gula tomater fick jag med mig in. Under tiden som jag kokade potatis och sedermera lite blomkål så skivade jag mina små tomater och en schalottenlök. Ner åkte också några grovt hackade basilikablad och lite mozzarella som jag snokade upp i kylen. På detta droppade jag lite olivolja och dadelbalsamicokräm. Tänka sig, det blev gött det! Min lite italienskinspirerade förrätt följdes av en betydligt svenskare rätt. Stekt korv, kokt potatis och blomkål och till detta bruna bönor som jag så lägligt hade i frysen. Cross-cooking?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar